14 Aralık 2022 Çarşamba

Bruce Greenwald'ın Arama Stratejisi



Bruce Corman Norbert Greenwald (d. 15 Ağustos 1946), Columbia Üniversitesi İşletme Enstitüsü'nde profesör ve First Eagle Investment Management'ta danışmandır.
Diğer kitaplarının yanı sıra Value Investing: from Graham to Buffett and Beyond ve Competition Demystified kitaplarının da yazarıdır: A Radically Simplified Approach to Business Strategy kitaplarının yazarıdır. The New York Times tarafından "Wall Street'in gurularının gurusu" olarak anılan Graham, verimlilik ve bilgi ekonomisi alanlarındaki ek uzmanlığının yanı sıra değer yatırımı konusunda da tanınmış bir otoritedir.


Bruce Greenwald, yirmi yıldır Columbia Business School'da Değer Yatırımı dersleri veriyor.

Li Lu gibi efsanevi yatırımcılara nasıl yatırım yapılacağını ve piyasadan nasıl daha iyi performans gösterileceğini öğretti.

Bugün, Bruce Greenwald'ın Columbia Sınıfı Ders Notlarını gözden geçiriyoruz

1. Ticaretin Doğru Tarafında Olmak

Bir hisse senedi aldığınızda veya sattığınızda, işlemin diğer tarafında bunun tam tersini yapan başka biri vardır.

İkinizden biri yanılıyor olacak. 

Kendinize şu soruyu sormanız gerekir: "Neden ben bu işlemin doğru tarafındayım?

Cevap Değer Yatırımıdır.

Göz alıcı olmayan, sevilmeyen ve gözden kaçan hisse senetlerini satın almak, istatistiksel olarak sizi ticaretin doğru tarafına koyar.

Bunun nedeni nedir ve bu hisse senetlerini nasıl bulabilirsiniz?

Nedeniyle başlayalım ve Kurumsal ve Bireysel Önyargıları tartışalım.

2. Sistematik Önyargılar

Bireysel önyargılar ve bunlardan nasıl kaçınılacağı hakkında çok konuşuyoruz, ancak kurumsal önyargılar da var.

Onlarla ve piyasalarda nasıl ciddi yanlış fiyatlamalara neden olduklarıyla başlayalım.

2.1 Kurumsal Önyargılar - Sürüleme

Para yöneticilerinin performansı rekabete ve endekslere göre ölçülür. 

Kimsenin üstün performansla bir sorunu olmasa da, düşük performans ölümcül bir sorundur.

İşlere mal olabilecek bir sorun.

Bu durum benim gibi yöneticiler yaratır. 

Benim gibi yöneticiler rakiplerinden pek farklı olmayacaktır.

Diğer insanlar alım ya da satım yaptıkça onlar da çoğunluğa katılır ve hisse senetlerini gülünç derecede yüksek ya da gülünç derecede düşük F/K'lara çıkarırlar.

Çılgınlıkları besleyen de bu önyargıdır.

2.2 Kurumsal Önyargılar - Pencere Dekorasyonu

Pencere dekorasyonu, en iyi performans gösteren hisse senetlerini çeyrek sonuna yakın veya çeyrek sonundan önce satın almayı tanımlar.

Bu şekilde, portföyünüzde yatırımcılara gösterilecek başarılı şirketler olur.

İlginç bir şekilde, performansınızın bu hisse senetlerinin performansıyla eşleşmemesi sorun değil.

Çeyrek sonunda portföyde olmaları yeterlidir.

Müşteriler portföye bakacak ve şöyle düşüneceklerdir: "Bu iyi bir portföy. Endişelenmek için bir neden yok."

2.3 Kurumsal Önyargılar - Gişe Rekortmenleri

Kurumlar yatırımcıların parası için rekabet eder. 

Bu parayı elde etmek için yatırımcıları en iyi seçenek olduklarına ikna etmeleri gerekir.

Her zaman işe yarayan bir şey de gişe rekorları kıran hisse senetleridir. 

Büyük büyüme potansiyeline sahip heyecan verici yeni işletmeler.

Bu tür hisse senetlerinin tercih edilmesi, büyümenin bu kadar aşırı değerlenmesinin nedenlerinden biridir.

Bu yüzden bu tür işlemlerin diğer tarafında olmak istersiniz.

Şimdi de diğer tarafa, Bireysel Önyargılara bakalım.

3. Bireysel Önyargılar - Bilmek 

İnsanlar genellikle bildiklerini ve bildiklerini sandıkları şeyleri karıştırırlar.

Ve bu hata pahalıya mal olabilir.

Bilinebilir şeyler gerçeklerdir. 

Yatırım teziniz sadece bir tezdir.

4. Bruce Greenwald'ın Arama Stratejisi

Şimdiye kadar, ticaretin doğru tarafında olduğumuzdan emin olmamız gerektiğini biliyoruz.

O zaman tek mantıklı soru şu olacaktır:

Ticaretin diğer tarafında düşüncesiz satıcıları nerede bulabiliriz?

Bu test edilerek sonunda mutlaka bulunacaktır.

Ancak o zamana kadar bunu belirsiz bir durum olarak değerlendirin.

Aksi takdirde, gerçekler değiştiğinde tezinizi değiştiremezsiniz.

Makul bir yatırımcının yapacağı da budur.

Bu da çoğunlukla Greenwald'ın "belirsiz" dediği durumlarda oluyor.
Küçük sermayeler, bölünmeler ya da hiç haber yapılmayan sıkıcı şirketler.
Çoğu yatırımcı bu işe heyecan için giriyor.
Dolayısıyla en iyi fırsatlar bu yatırımcıların gitmek istemediği yerlerde olacaktır.
Aşırı satılan sektörler başka bir fırsattır.
Sektörler neden aşırı satılır?
- Düzenleyici tehditler
- Arz/Talep dengesizlikleri
- Uzun vadeli düşük performans
- Döngüler
Er ya da geç, tıpkı diğer her şey gibi şirketler ve sektörler de ortalamalarına geri dönecektir.
Değer Yatırımının işe yaramasının bir numaralı nedeni budur.
Ancak buna kesin olarak inanmak zordur, çoğu insan ancak inançları ciddi bir şekilde test edilene kadar inanır.
Bu kadar yeter!

Alıntı:Yeni bir şey öğrendiyseniz, lütfen bu Konunun ilk Tweetini Retweetleyin ve Beğenin!
Beni takip edin.Yatırımla ilgili daha fazla günlük Tweet ve Konu için.
@MnkeDaniel







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İşte "Omaha Kahini "nden en iyi 10 yatırım dersi

 Warren Buffett Berkshire Hathaway'i 700 milyar dolarlık bir şirket haline getirdi. Yatırım felsefesini yıllık hissedar mektuplarında be...